Kryzys się wiąże bardzo często z tym, że właściciele decydują się pozbywać swoich firm i przedsiębiorstwa właśnie bardzo często zmieniają właścicieli.
Pytanie, czy jest to proces dobry, czy też zły? Z jednej strony wydawać by się mogło, że sprzedaż firmy odbywa się wtedy właśnie, gdy następuje zawirowanie ekonomiczne i gdy z różnych powodów dotychczasowy właściciel nie radzi sobie z utrzymaniem swojego interesu i decyduje się na sprzedaż firmy.
Zmiana planów życiowych
Ale z kolei skoro on sam już nie ma siły, czy też środków na utrzymanie przedsiębiorstwa, to może bardziej efektywnie zajmie się nim kto inny, czyli nowy właściciel? Pod tym kątem okazuje się, że sprzedaż firmy wcale nie musi być czymś negatywnym. Wręcz przeciwnie. Stanie się ona kolejną szansą dla przedsiębiorstwa, które w ten sposób zostanie uratowane.
Inna jeszcze kwestia, jaka się pojawia w tym temacie, to że przecież sprzedaż firmy to tak samo obrót gospodarczy, jak każdy inny. Cała ekonomia opiera się na tym, ze ludzie produkują różne dobra lub usługi i następnie starają się je sprzedać. W tym właśnie kontekście można traktować sprzedaż firmy jako zwykły obrót gospodarczy, taki jak każdy inny.
A w tym przecież nie ma absolutnie nic niewłaściwego. Przedsiębiorstwo samo w sobie również może być towarem. Najpierw się je tworzy, umacnia markę a następnie sprzedaje za niezłą cenę. Tak właśnie to zjawisko traktuje dużo już ekonomistów, którzy uważają, że sprzedaż firmy to normalna procedura w wolnej gospodarce rynkowej i nie ma najmniejszych powodów, aby ją jakoś powstrzymywać.